City
Novosti

"Adrian" Slobodne Dalmacije: najbolji mali hotel je La Grisa u Balama

16.10.2015

Mali obiteljski hotel La Grisa u Balama pobjednik je u ovogodišnjoj, desetoj akciji “Adrian” kojom Slobodna Dalmacija bira najbolji mali i obiteljski hotel u Hrvatskoj.

Tijekom gotovo dva mjeseca predstavljeno je 125 malih hotela iz cijele Hrvatske koji su postali prepoznatljiv i odličan proizvod hrvatske turističke smještajne ponude.

U velikoj konkurenciji izabrano je deset finalista: Villa Rosetta u Savudriji, La Grisa u Balama, Cornaro u Splitu, Berkeley u Dubrovniku, Savus u Slavonskom Brodu, Frankopan u Ogulinu, Amor u Supetru, Bastion u Zadru, Bitoraj u Fužinama i Vrata Krke u Lozovcu.

Glavnu nagradu primio je Lutvo Murić, vlasnik hotela La Grisa, u kojem je i restoran s tradicionalnim istarsko-mediteranskim jelima kreiranim s dodatkom modernog duha.

- Uložili smo 3,5 milijuna eura i na tržištu smo od 2012.godine. Spojili smo osam kuća u hotel koji nudi 22 sobe i dva apartmana. Najviše je gostiju iz Njemačke i Austrije, jako se trudimo oko njih i kod nas se gost nije tek broj sobe nego doista osoba s imenom I prezimenom I svojim navikama tako da je u hotelu jedna srdačna atmosfera – ističe Lutvo Murić.

Miroslav Ivić, predsjednik Uprave Slobodne Dalmacije, zahvalio je vlasnicima malih i obiteljskih hotela na viziji, hrabrosti i znanju kojima je broj hotela uključenih u nagradu Adrian povećan s nekadašnjih 30 na 125.

- Naš je zadatak promovirati kvalitetno i dobro te doprinjeti da hrvatski turizam bude još bolji i uspješniji. Mali i obiteljski hoteli doprinjeli su laskavim ocjenama hrvatskog turizma – dodao je Ivić.

Nagradu Adrian Slobodna Dalmacija organizirala je u suradnji s Nacionalnom udrugom malih i obiteljskih hotela pod pokroviteljstvom Hrvatske turističke zajednice i uz potporu sponzora MasterCard.

Šime Klarić, predsjednik Udruge, potvrdio je da su mali hoteli prepoznati kao brend visoke kvalitete za najzahtjevnije goste u Hrvatskoj i inozemstvu.

- Kad razmišljam kako ću jednog dana provesti godišnji to bi bio upravo mali obiteljski hotel u kojem se gost poznaje imenom i prezimenom i zna se što voli za doručak. Taj personalizirani pristup ne može imati niti jedan veliki hotel. Mali hoteli su jedna od najjačih i najzdravijih karika hrvatskog turizma – ističe Ratomir Ivičić, direktor Glavnog ureda HTZ-a.

Za nagradu Adrian mogli su konkurirati mali hoteli od tri, četiri i pet zvjezdica koji su otvoreni tijekom cijele godine i posebno se izdvajaju kvalitetom. U Hrvatskoj je danas ukupno 386 obiteljskih i malih hotela s gotovo 16 tisuća kreveta, a mnogi od njih spadaju među najkvalitetnije u Europi.

Trećinu takvih smještajnih kapaciteta drži Splitsko-dalmatinska županija, a oko 60 posto od ukupnog broja spada u kategoriju s tri zvjezdice. Procjenjuje se da u Hrvatskoj ima prostora za značajan rast takvog smještaja pa mnogi u sektoru priželjkuju broj od tisuću malih i obiteljskih hotela s kapacitetom od 50 tisuća kreveta.

Završnicu dodjele nagrade “Adrian” Slobodna Dalmacija organizirala je u sklopu ovogodišnjih Dana hrvatskog turizma koji su u Poreču tradicionalno okupili brojne turističke djelatnike.

Ministarstvo poduzetništva i obrta upravo je jučer objavilo novi natječaj za dodjelu bespovratnih potpora malim i srednjim poduzetnicima u turizmu u vrijednosti od 304 milijuna kuna. Ministar poduzetništva Gordan Maras najavio je da prijave kreću od 15.studenog, a natječaj će biti otvoren do kraja iduće godine.

Najniža investicija koju poduzetnici u turizmu mogu kandidirati za potpore je 2,2 milijuna kuna. Srednji poduzetnici mogu dobiti do 35 posto potpora ukupne investicije, a mali i mikro poduzetnici do 45 posto potpora. Makismalni iznos pojedinačne potpore je 10 milijuna kuna.

Očekuje se da će se zahvaljujući novih 304 milijuna kuna bespovratnih poticaja realizirati ukupne investicije u turizmu od 700 milijuna kuna i to prije svega u hotele na razini tri do pet zvjezdica.

Ministar turizma Darko Lorencin ističe da će se sadašnjim tempom rasta investicija, koje će 2016. godine dosegnuti 676 milijuna eura, ostvariti plan od sedam milijardi eura investicija do 2020. godine.

- Svima je već dosadila kriza, a turizam je jedini sektor koji je rastao. Po rastu, udjelu u BDP-u I efektima turizam je krema hrvatskog gospodarstva – poručio je potpredsjednik Vlade Branko Grčić.

Grčić je kao pozitivan trend istaknuo posljednje dvije godine u kojima cijeli sektor posluje s plusom što znači da je ukupna dobit svih poduzetnika u sektoru veća od ukupnih gubitaka. Grčić je najavio i nova porezna rasterećenja, ali prije svega na troškovima plaća. OD PDV-a iz turizma zbog smanjene porezne stope, istaknuo je Grčić, u državnu blagajnu dolazi oko 800 milijuna kuna.

Ministri su poduzetnicima u sektoru poručili da su im za financiranje projekata na raspolaganju i krediti HBOR-a koji je od 38 milijardi kuna plasiranih u posljednje četiri godine značajan dio kredita odobrio upravo sektoru turizma. Turistički biznis sve manje opterećuju državna poduzeća.

Predstojnik Državnog ureda za upravljanje državnom imovinom Mladen Pejnović tvrdi da više ne postoji niti jedno turističko poduzeće u državnom vlasništvu koje je u gubicima. Veliki posao koji još treba odraditi je pitanje turističkog zemljišta.

Pejnović pojašnjava da treba naći rješenje koje neće omogućiti rasprodaju, ali neće biti niti ograničavajući faktor u realizaciji investicija.

Na Danima hrvatskog turizma Institut za turizam predstavio je tri nova akcijska plana za cikloturizam, socijalni turizam te malo i srednje poduzetništvo.

Riječ je o akcijskim planovima koji proizlaze is Strategije razvoja turizma do 2020.godine, a koji bi operativnom provedbom trebali dovesti do novih ciljanih turističkih proizvoda s ciljem produljenje sezone i većom turističkom potrošnjom. Turističkim djelatnicima predstavljeno je I brendiranje s novim komunikacijskim konceptom „Croatia, Full of Life“.

Ratomir Ivičić, direktor Glavnog ureda HTZ-a, pojasnio je da je Hrvatska krenula s novim brendiranjem nakon što su istraživanja inozemnih tržišta pokazalaNa da je snaga brenda hrvatskog turizma ispod prosjeka.

- Krenuli smo u smjeru rebrandinga koji će nas diferencirati od ostalih tržišta na Mediteranu – kazao je Ivičić.

Cesar Torras, strateški direktor španjolske agencije BBDO, potvrdio da je danas brendiranje turističkih destinacija veliki izazov jer se navike I ponašanja turista mijenjaju brže nego ikada prije.

- Najbolje je iskoristiti ono što imate najbolje i po čemu se razlikujete i oko te velike ideje razviti poruke koje će to komunicirati – istaknuo je Torras. ( piše Gordana Galović Foto: Goran Šebelić / CROPIX )